::me..saya..ak0..::

My photo
i dOn knOw how tO desCrbe abOt me..what ebeR..wHo know me..they will knOw whO i'm....but,i'm ----=)

::f0ll0wer::

Thursday, December 24, 2009

::banana_rainb0w::




haaaa..meh cini...meh dekat2 kawan2ku..syg2ku..bapak2..ibuk3...

banana_rainb0w??

pisang yg ade pelangi kat kulit??
pisang yg ade pelangi kat isinye??

xla...

banana_rainb0w adalah nama gr0p kami :

diketui 0ng ..me as sectry..ain as 2nd sectry..ema treasrer and last syafiq...

supervis0r kami: dr r0slina...

kilang kami wat banana paper yg cumel2...




s0, sapa2 nak beli..order leh mail kat mail kami. tapi kami anta lpas kilang kami dibuka..mungkin 10 thun lagi...20 tahun lagi...hahhahaha :

email: banana_rainbow@ymail.com
pswrd:xxxxxxx


Wednesday, December 23, 2009

::m00d sewel::


fuhhhhh fuhhhhhh fuhhhhhhhhhhhhhhhhh...
berkep0l2 habuk kuar dr bl0g aku nih..
dah brapa kurun abad aku x hapdet mende nih..
bz wo00iii..ye ke??:p

skrg dah clean..c0mel..aku dah cuci+m0p pakai sabun+s0ftlan daia (wangieee...lupakan yg lain..hahhaha)

hang jap..dah lama x menulis bende alah nih..

blueberry just nak mengarut+membebel+bercel0teh:

1) TAHNIAH wat kawan2 aku yg dapat dekan sem lpas...
2) g00d lark utk PSM II - (sampai de yg td0w kat lab.. =-=)
3) go0d lark utk DESIGN II
4) g00d lark utk test lab (mencik aku..asal kene de test??)
5) tencen wet EEEP x masuk agie..( T_T)
6) suh membe2 aku yg JPA sabar.. (wat loan la dulu :p)
7) Chaiy0kkkkk2!!!!


Thursday, November 12, 2009

tahap kak0h


senget+bengk0k jadi ape ek??

malas+b0san???

bunguk+munguk??

xde kje+letih???

xde idea+xde mo0d??

tahap kak0h?? apa itu??

k0rang musan kan..ntah pe2 aku tulis..dah la..

k..papai~


Saturday, October 31, 2009

bunuh kam00o

aduuSss..mata ni nakmo ttp lak..
(T_T)
benci sama kamoo00...
kenapa slalu windu kam000...
kenapa sentiasa cinta kamoo000...
kenapa susah lupa kamoo000...
kenapa saya kene benci kamooOo..
kenapa otak saya ade tgtg kamoOo..
kalau saya jumpa kamoo00..
saya bunuh kamooo..kill u...
make me sick..make me hurt..make me cry..make me out of c0ntrol..
my life wod stuck wthout u-keli kelaks0n..

Wednesday, October 28, 2009

kegilaan yg amat gila


apa aku nak wat...

study malas..final dah strt sabtu nih...

ha..smlm..aku kene bedil habis2an dgan prof rosli..pe la naseb aku...

ting xkene sbb dia presen prof rosli x de...

kite aku ni mcm 2 org...

sob3....dr nik n pn bahiyah steady...(not too00..huk3~)

aku mcm nk nnges je depan...

but he said : relek..tyme ni kita discuss..salah x pe..kita betulkan..so nex psm xsalah..

tapi aku x taw muka aku kaler pe tyme tuh smpai prof leh ckap mcm tuh !!

kak yatiiiiiiiiiiiiiiiii... i did mistake it... cause u wan me 2 chge it last evenin !!!

T_T

sbb tu la aku x pnah wat kije gile..tdow kul 11 lebey smpai kul 5 lebey..

(tapi aku bngun zhor taw)

k la...aku nak pi study..habuk pom x study...


good lark my pwen..do the best!!!

Tuesday, October 13, 2009

pekak..buta..bisu...

ok....fine!!!
mulai ari ni..aku akan mula pekak kan telinga...
butakan mataku...
bisukan mulutku...
dr smua itu...
biarlah kenangan...
sekali dia wat lagi..ciap ko!!!
padah akibatnye..
semoga ko sedar...
lallalalallal~

Sunday, October 11, 2009

you and me :)

you and me (Lifehouse)
What day is it
And in what month
This clock never seemed so alive
I can’t keep up and I can’t back down
I’ve been losing so much time

Cause it’s you and me and all of the people with
Nothing to do, nothing to lose
And it’s you and me and all of the people and
I don’t know why I can’t keep my eyes offer you
All of the things that
I want to say
Just don’t coming out right
I’m tripping on words, you got my head spinning
I don’t know where to go from here

Cause it’s you and me and there all of the people
With nothing to do, nothing to prove
And it’s you and me and all of the people and
I don’t why I can’t keep my eyes offer you
Something about you now
I can’t quite figure out
Everything she does is beautiful
Everything she does is right

Cause it’s you and me and all of the people
With nothing to do, nothing to lose
And it’s you and me and all of the people and
I don’t know why
I can’t keep my eyes offer you
You and me and all of the people
With nothing to do nothing to prove and
It’s you and me and all of the people and
I don’t why I can’t keep my eyes offer of you
What day is it
And in what month
This clock never seemed so alive
i love u ever n ever~

Friday, October 2, 2009

tua ke saya ini

ada org ckap saya dah tua..chese cake tol!!
saya muda lagi la..muda..muda...
kan kan kan
:P

Thursday, October 1, 2009

xsabar

just nak say....
aku ni bukan penyabar....
so aku x sabar..
xsabar...nak tunggu...nak layan kerenah sapa2..
harap maklum~
p/s: aku dlm keadaan tersenyum+marah+suke+banyak lagi eksperasi muke

Monday, September 28, 2009

abcdefghijklmnopqrstuvwxyz...

aku x taw nak tulis pe..
tapi aku kebuhsanan..
buhsan ke??
xde kje ke ko nak wat dayah??
pertanyaan yg paling beremas2..
ade2 tapi mcm xde..
lebih hebat dr chipsmore~
malas malas malas..
ni test pollution tunde..
lagi hebat la aku wat kje x tentu hala...
sape nak join??
sila hubungi cik lallalalala~
di nombr 012/017/014/013/019
lalallalalall~ papai
p/s: selamat kembali ke penjara utm

Tuesday, September 22, 2009

hari raya yang riang

hari raya tahun ni meriah...meriah...
sonok saye...
amat2 sonokkkkkkk..yahooo~

raya 1st:

pagi tu g smbhyang raya n lepak depan umah aku..

menu: nasi arab+kek cokelat (nyum3~)

petang tu aku n pamily jalan2...pastu petnag dlm kul 3 lebih, ujan mulai rintik2 air bergelora..
aku dgan slmatnye mulai misi aku yg besh~

mlm tue g lpak umah nenek aku..besh3~


raya 2nd:

pagi2 dah lepak umah nenek..g raya umah umah blakang nenek..

menu: nasi dagang+kuah gulai ayam (amat sedap!!!)

pstu jalan umah su tie...

menu: spageti+kuzi+laksa lemak+laksa penang ( aku sapu licin spageti..lallalalal~)

petang tu g jalan umah sdara belah arwah mama... (tq bagi saya wet raya~)

mlm tue masak2...dgan spupu aku yg baru tiba petang tue~


raya 3rd:

pagi tue kami smua ke kubur..bersih kubur..

mama..kak windu mama..sonok kalau mama ada..mama masak pe yg kak n adik suke..
semoga mama tenang di sana..AMIN...

pas g kubur kami jalan2 umah sdara belah mama lagi...

destinasi: kmpg panji+ kampung babong ( unik tol nama kmpg nie..kan2)

petang tu g umah membe adik..

menu: mee kari (bile la aku nak pandai masak nie~)

gi umah membe abah...

menu: nasi lemak+nasi ayam ( amat ramai org encem2..sonokkkkkkk~)

malam tu aku duk sonok2 tgok tV beramai2..sambil mom kopok dr trengganu ( import!!)


nex dey tunggu lagi~

p/s: banyak lagi umah sdara aku x g jalan...
: wlpom saya dah berusia saya still dapat wet raya..yeay!!!
: windukan S..dtgkah dia luse??
: kenapa spupu aku si nurin tu suke wat balik bekal?? bekal dlm poket suar die~

Sunday, September 20, 2009

di pagi raya yang hening

assalamualaikum..
mcm ne pagi raya korang??
baju raya korang warna pe??
beskut?? kek??
korang wat ke tunjuk je??
hhahhahah~
kalau aku tunjuk2 je..
senang..kalau x de aku..cian makcik kedai tu...
xde org nak beli..nak habiskan..
kesian kan..
aku yg pmals n x pandai wat ni terpaksa la menapak kedai di mlm raya..
nak beskut n kek murah la konon...
raya aku???
aku??
biasa je..
senok...gembira..tu biasa la kan..
tapi x de la mcm dulu2..
tyme kecik2..
aku skrg...
macam raya2 lepas slpas org tercyg aku pergi...
petang nnti aku akan ke sana...
p/s: aku windukan dak S..semoga dia bahagia n gembira bersama pamily dia..AMIN..

Tuesday, September 15, 2009

kenapa kenapa kenapa

hari raya akan mejelang x lama lagi...
tapi hati aku x terusik pom utk berhari raya..
kenapa? kenapa? kenapa?
ntah la..sejak tahun 06 hari raya aku trus lenyap...
baik raya aidilfitri n raya korban...
tapi hari raya tahun ni membwa sinar gembira..bahagia..
INSYAALLAH...
tq buat si DIA yg tersayang..
tq wat abah...
tq wat adik...
tq wat membe2 aku ....
aku x sabar nak tunggu raya nie...laallala~ (dlm gaya gedik~)

dapat kad raya dari sis intan n miss_cute






tq sis intan n miss_cute kad raya tu...

sungguh cretip cik berdua..tq tq tq



Monday, September 14, 2009

membebel + mengamuk + menangis

ye ye ye..terkene entry hangit+masham+masyim..:)
smlm kitaorg de dscussion plant desgn...

dr tempe kitaorg dah ubah war Br2..

bahaya nie..

tapi aku geram..only 2 day..not 2 days..but 1 1/2 day...



tyme ngah pilih2 tajuk baru tu..



-bab 1-

miss D : kita wat tajuk Br2 la..ok tajuk dia..

miss K : Jom..aku stuJu!!

encik U : jom...Br2 akan mletup...mcm miss H yg suke mlet0p..

miss H : mana ade..tu kat fc je..sbb psm..h0h0h0..

encik A : hanya tersenyum melihat gropmate dia tgah nenoneno


p/s: miss H suke mletop?? jgan berani2 menghmpri beliau..




-bab 2-


encik A : D, nnti raya dtg umah taw..dekat ke PP dgan umah ko..

miss D : ala...aku bz r...raya 3 n 4 aku kat TM..

encik A : bz abg ko kawen ke??ke spupu ko? ke ko kawen??

miss D : spupu aku la..aku mana de abg..aku 1st..

encik A : ko sulung ek? patut la mcm motherling..
miss K : n sp0iled + manJew..

miss D : zzzzzZz


p/s: betui ke miss D mtherling+spoiled+manjew?? x kan..xkan...



ari tu my grop plant desgn hang out buke pose sama2...ni piC dia..


layanZzzzzzz




dayah-abbas-udeen

khaly-shibi-adison

buke pose wif skbian


ari sabtu malam tu...kitaorg dak2 4skb kuar buka pose ramai2..
xsilap aku dlm 31org yng join..
besh tu mmg besh leh hang out same2..

pengacara: bob
makanan : nasi ayam penyet+sirap limau

acara: borak2+gosip
: makan2
: tukar kad raya (acara paling hebat!!!)***

kenapa aku *** kat situ???


-------------jeng jeng jeng jeng---------------

sbnarnye acara ni paling besh!!!

part yg paling besh bile:

bile....bile...



1) lia pas kad raya pada bob ( depan2 lagi..romantic habis)
2) shu Fen bagi kad raya pada fad (Fad, slamat hari raya!!)

3) KA dan abbas berkongsi CHAI..( lallalal~)

4) ema bagi kad raya pada scandel lama..(petik dr kata2 ema..)

tu je kot!!!


plant design+pollution x siap lagi..

korang layan la piC plak..






nasi ayam penyet ( ayam diketuk2+cincang2..tapi sedap!!)





aku n edeen



aku n khaly


4 skb-06/07

p/s: aku ttp windukan dak S itu..sambil nyayi lagu keith urban: i wanna b ur evrthng~

Sunday, September 13, 2009

unknoe perasaan

aku terjaga dr tdow..
tibe2 aku blur...blur...
aku x taw nak dscribe mcm ne perasaan aku ni..
betul2 x taw!!!

tapi aku rasa aku nak nnges..
aku pikr balik napa aku perlu nnges??

aku rasa nak senyum...
tapi dia kat sana x sehat...T_T

aku rasa nak meraung..menjerit...
nnti org kata aku giler pagi2 ni..

aku rasa nak lepas geram...
tapi kat sapa?
ada saPe2 nak pinJamkan dri dia unt0k aku?

sebenarnya aku windu budak S..
tadi Jap je burak2 dgan dia..
mishh him~

ada cadangan???

Saturday, September 12, 2009

Malam Lailatul Qadar

malam Lailatul Qadar adalah malam yg ditunggu2 oleh muslimin n muslimat..
pada 10 malam terakhr...

Nabi Muhammad S.A.W pernah mengabarkan kita di beberapa sabda beliau tentang tanda-tandanya malam Lailatul Qadar :

1. Udara dan suasana pagi yang tenang
Ibnu Abbas radliyallahu’anhu berkata: Rasulullah shallahu’alaihi wa sallam bersabda:
“Lailatul qadar adalah malam tentram dan tenang, tidak terlalu panas dan tidak pula terlalu dingin, esok paginya sang surya terbit dengan sinar lemah berwarna merah” (Hadist hasan)

2. Cahaya mentari lemah, cerah tak bersinar kuat keesokannya
Dari Ubay bin Ka’ab radliyallahu’anhu, bahwasanya Rasulullah shallahu’alaihi wa sallam bersabda:
“Keesokan hari malam lailatul qadar matahari terbit hingga tinggi tanpa sinar bak nampan” (HR Muslim)

3. Terkadang terbawa dalam mimpi
Seperti yang terkadang dialami oleh sebagian sahabat Nabi R.A. Bulan nampak separuh bulatan
Abu Hurairoh radliyallahu’anhu pernah bertutur: Kami pernah berdiskusi tentang lailatul qadar di sisi Rasulullah shallahu’alaihi wa sallam, beliau berkata,
“Siapakah dari kalian yang masih ingat tatkala bulan muncul, yang berukuran separuh nampan.” (HR. Muslim)

5. Malam yang terang, tidak panas, tidak dingin, tidak ada awan, tidak hujan, tidak ada angin kencang dan tidak ada yang dilempar pada malam itu dengan bintang (lemparan meteor bagi setan)
Sebagaimana sebuah hadits, dari Watsilah bin al-Asqo’ dari Rasulullah shallallahu’alaihi wa sallam:
“Lailatul qadar adalah malam yang terang, tidak panas, tidak dingin, tidak ada awan, tidak hujan, tidak ada angin kencang dan tidak ada yang dilempar pada malam itu dengan bintang (lemparan meteor bagi setan)” (HR. at-Thobroni dalam al-Mu’jam al-Kabir 22/59 dengan sanad hasan)

6. Orang yang beribadah pada malam tersebut merasakan lezatnya ibadah, ketenangan hati dan kenikmatan bermunajat kepada Rabb-nya tidak seperti malam-malam lainnya.


p/s: Jgan lupe solat terawih..banyakkan solat sunat..

bertukar kepada lagi comel



no motip aku post nie..

tapi sbb aku bangun awai sngat..aku nak meraban pagi2 nie...


fuh....berpeluh2 aku renobet my blog nie smlm..


yang 2 colom jadi 3 colom..

yang biru+oren jadi koko+biru+iJau...

yang xde muzik dah de muzik..

yang comel jadi lagi comel...


ni hasil titik peluh aku-




p/s: tQ kat sis intan n pasha...

Friday, September 11, 2009

award n tag dari misz alya kC



5 fakta menarik tentang pemberi tag : misz alya kC

1 : a cute girl

2 : hapy good lucky

3 : budak kC

4 : peramah n banyak tanyer

5 : suke wat lawak


10 fakta tntang diri sndiri..

1 : comel+cute ( ye ke??)

2 : disayangi oleh budak nama S

3 : suke on9

4 : suke kaler pepeL

5 : anak pakcik ibrahim n azizah

6 : suke tdow

7 : suke tgok wayang

8 : pemalas

9 : suka dengar arwah mama bebel ( dulu2)

10 : azam saya nak berJaya dalam hidup n bersama org yg saya cintai


10 org yg dpilih utk trma award neh

- ambik la sape2 yang raJIn nak wat...

apa korang pikir?

sekarang smua dah x sabar nak balik kampung...
jalan mana2 pom lagu raya..
sayu hati aku..
maklum la perantau..(walaupom x brapa jauh)
selamat berpuasa dan selamat hari raya~

aku nak tanye:

betul ke rindu itu nikmat?
betul ke rindu itu wat kita dlm kebahagiaan?
betul ke rindu itu wat kita dlm kegembiraan?
betul ke rindu itu wat kita diawang2an?
betul ke rindu itu wat kita sentiasa senyum?
betul ke rindu itu wat kita makin semangat?

tapi kadang2 rindu itu leh membunuh!!!

Friday, September 4, 2009

azizah mohamed 4ever in my heart..

tadi aku jelajah blog2 membe aku...
aku terbaca 1 blog..ain..dia miss adik dia rasyid..
tibe2 air mata aku meleleh...
kenapa? kenapa? kenapa?

aku tngat smbody yg banyak berkorban kat aku..
mama aku..azizah mohamed...
ari ni genap 3 tahun 2 bulan 9 hari mama aku dah pergi..
pergi yg x kan kembali..

tapi aku redha..smoga rohnye tenang di sana..
kak syg ma..kak windukan ma..ma sntiasa dlm hati kak slama2nya..

p/s: ain..kite kene kuat..doakan mereka tergolong dikalangan org2 yg baik..

Tuesday, September 1, 2009

syukur...

syukur kehadrat Ilahi..

dah 11 ari kita pose..

xlama lagi raya..sonok..

men bunga api..mercun..peberet aku..

ayu!!! khaly!!! ikha..nak mercun!!!


si dia: aku syg kamu..( mood gatai di pagi hari)

Sunday, August 30, 2009

2 movie in 1 night!!!

ari ni aku..khaly n ikha...
berbuka pose kat luar..kat kempas..
saJian xberapa memuaskan..sob3..
pas solat kami menghalakan PHV ke JJ tebraU..

di sana kitaorg lepak2..jalan2...
pastu tgok movie...
1st kitaorg tgok movie DANCE FLICK...

(KA...ko tgok muvie tu..hiphop dance..besh!!!)

pastu kitaorg balik..kuar je JJ tbrau JAM!!!
pastu kitaorg ambik kputsan masuk JJ utk 2nd muvie..
muvie tu taJUk..imagine that..besh!!!

ikha n khaly - dance flick
aku - imagine that

smpainye utm..pakguard baik..senyum..n lpaskan kitaorg..
kul hampir kul 3 pagi kitaorg smpai di bilik masing2...

sangat sonok!!!!

Friday, August 21, 2009

di mana dia???

di mana dia??

bagaimana keadaan dia sekarang???

aku x taw....

aku bimbang...

harapanku semoga dia sekeluarga sehat walafiat...gembira...sabar n tabah hadapi dugaan yg mendatang...


p/s: slamat menyambut bulan ramadhan utk smua..

Wednesday, August 19, 2009

UTM jangan..jangan..jangan..

tadi aku dgar berita..

gembira?? sedih???

terpulang pada individu..

bagi aku gembira..=P

ESOK akan dkluarkan pekeliling UTM BERCUTI ataw x..

kalau cuti lama...smpai merdeka!!

yahOoo..yeay!!!

bersedia duet beli tiket!!!

p/s: doakan agar UTM cuti..aku nak balik!! AMIN...

pengajaran!!!

aku baru pas ambik test biOrectOr..stelah bertunde2...
alhamdulillah...

pngajaran!!!

jaga kesihatan!!!

minum 100plus manyak2...

minum air masak banyak2...

jaga kebersihan...

nak kua pakai mask!!! (aku pom x pakai..at les aku de stock!! =P

mom apel iJau manyak2...


p/s: aku cyg korang!!!

Monday, August 17, 2009

hati aku

hati aku sungguh x tenang..

betul ke apa yg aku lakukan skrg?

adakah dia xmain2?

bulan 12?

arghhhh~

Saturday, August 15, 2009

oktober akan datang!!!

sempena bulan oktober nak dtg kembali ni...

aku nak brtaw personaliti org2 lahir bulan oktober ni..

ramaln dr Dato' DR Fadzilah Kamsah

* Suka berbual.
* Suka orang yang sayang padanya.
* Suka ambil jalan tengah.
* Sangat menawan & sopan santun.
* Kecantikan luar & dalam.
* Tidak pandai berbohong & berpura-pura.
* Mudah rasa simpati, baik dan mementingkan kawan.
* Sentiasa berkawan.
* Hatinya mudah terusik tetapi merajuknya tak lama.
* Cepat marah.
* Macam pentingkan diri sendiri.
* Tidak menolong orang kecuali diminta.
* Suka melihat dari perspektifnya sendiri.
* Tidak suka terima pandangan orang lain.
* Emosi yang mudah terusik.
* Suka berangan & pandai bercakap.
* Emosi yang kelam kabut.
* Daya firasat yang sangat kuat (terutamanya perempuan).
* Suka melancong, bidang sastera & seni.
* Pengasih, penyayang & lemah lembut.
* Romantik dalam percintaan.
* Mudah terusik hati & cemburu.
* Ambil berat tentang orang lain.
* Suka kegiatan luar.
* orang yang adil.
* Boros & mudah dipengaruhi persekitaran.
* Mudah patah semangat

Monday, August 10, 2009

ples..ples..ples..

tadi dapat brta ayah org aku cyg sakit....

aku x taw nak wat pe..hanya doa yg dpat aku sertakan..
agar smua oke..perjalanan org yg aku cyg tu smlamat...
ayah dia slmat...kira smua la oke...

doakan agar smua oke..
tq...

=(

Sunday, August 9, 2009

pengumuman penting!!!

semalam aku dapat kuar dari penJara PK UTM...

dengan ini..

diumumkan... darjat dr DR HANAN n DR ISMAIL..
saya NORHIMDAYAH IBRAHIM telah disahkan NGTIVE (-) H1N1..

so...xperlu jauhkan diri dr saya..takot jangkit ke pe...

saya sehat walafiat..cuma batok2 biasa n demam biasa..
harap maklum...

berterima kasih kat DR HANAN..DR ISMAIL n akak nurse yg baik itu..

Saturday, August 8, 2009

kegembiraan yang amat

aku discharge!!!!
aku gembira yang amat2..
hanya ALLAH taw perasaan aku tyme ni..

bila aku de sini..baru aku taw mana kawan..
kawan yg sntiasa dgan kita...
kawan yg di kala gembira..
kawan di kala susah n gembira..

aku cyg KHALY..IKHA...aku cyg kawan2ku...

yg penting aku cyg sesorg yg sntiasa temani aku wlpom dr jauh..
LOVE YOU SO MUCH!!

Friday, August 7, 2009

hati aku sangat sakit!!!!

pagi2 lagi hati aku sudah dihiris mcm org hiris daging..cincang2...
pagi tadi aku buang smpah2 smalam yg x habis..
de makcik tu takot gile tgok aku..
macam aku ni hantu...
masa aku nak buang dia jauhkan dri dr aku..
aku sedih gile!!

pastu aku mom ubat...
aku tdo..
baru nak lelap de makck india tu ketok pintu aku..
macm nak runth..
aku buka..dia suh aku buka pintu sbelah sana..
ciap pesan lagi nak buka pintu gune tisu!!!

what the hell???
gune tisu..
dia ingat aku ni ape...
aku x sakit la..aku x sakt bende tu!!!
doc tu tipu!!!
aku demam+batuk je..
aku benci smua org cini..
aku nak balik...
aku nak balikkkkkkkkkk....
aku sedih sngat..

Thursday, August 6, 2009

aku benci hari ini...

ari ni mmg aku benci...benci...benci...
aku tgok blog kimi...teringat bantal aku...
aku windu bntal aku...
aku windu bubu n tulang...
tapi......


------------------

------------------



-----------------



mintak2 aku dapat plop smua tu esook!!!
esok!!! mukan 4 ari lagi!!!
aku amat mosan di sini..

Tuesday, August 4, 2009

kebanggaan penduduk UTM

sabtu lalu..aku bersama geng VIV jalan2...

pakguard : adik2 ni dr mana??

geng VIV : dr UTM..jalan2 pakcik..

pakguard : tahniah UTM dapat TOP..

geng VIV : TOP??? (blur2..lantak la..)


balik tu baru aku baca paper...UTM U paling TOP di mesia..


UTM Ranked the Highest Among Malaysian Universities

MY HEARTIEST CONGRATULATIONS TO ALL THE STAFF AND STUDENTS OF UTM

I am pleased to announce that UTM has once again lived up to its mark of excellence after being ranked the highest among all Malaysian universities in the Web Ranking of World Universities. UTM has made us all proud after being ranked 642, leading all other Malaysian universities with USM trailing behind at 675, UMP at 745, UM at 878, UKM at 963 and UPM at 979. With this outstanding achievement, UTM is now the top ten in South East Asia and top 100 at 89th place in Asia in the Web Ranking of World Universities.

p/s : kalau pakguard tu x brtaw, mmg kitaorg x taw..=)

Monday, August 3, 2009

nikmati Johor bharu


Nikmati Johor bharu….adakah anda penah dengar??

Ni xsama dengan rancangan kat tv…yg dikendalikan aidid n bel..tu nikmati mesia…

Ni rancangan ditaja khas oleh geng VIV 4011…

terdiri driver=ikha…pnolong driver=khaly…bigboss 1= me and bigboss2=ayu…

Smlam tepat kul 9.30am VIV tlah terpacak di depan M22…

Distinasi yg telah kami jelajah utk nikmati johor bharu….

1) Kedai MAK taman U…………( Mamak ayob)

2) Petronas taman U

3) Dataran Sultan abu bakar

4) Muzium

5) Mahkamah Syariah

6) Pantai Lido

7) Muzium sultan abu bakar

8) Istana lama Johor

9) Air pancut tepi jalan menghala CS ( xsempat sbb Nampak POLIS)

10) MCD CS

11) Wayang..(ghost of grilfriend past)

12) Danga Ko-Q..( sbb x jadi ke Danga bay keletihan.. kitaorg singgah tapak KO-Q)

-maybe de yg tertinggal..lupe2..=)

Akhirnye tepat pukul 11.10 pm aku selamat smpai di bilikku…and tepat pkul 11.25 geng VIV yg lain selamat tiba di bilik masing2..( tepat sngat ke???)

Selepas smua selesai..yg wajib..yg xwajib…aku pandang buku..pandang papan kat meja aku..BIORECTOR khamis nie..lantak la…aku nntok+letih+kaki mau tercabut dah nie.. aku pulas2 kaki..betulkan ke tempat asal..urut2..then…….LIGHTS OFF!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ( teringat lak tyme kat MRSM dulu..)

aku dapat taw kitaorg sempat snap 250 pic..gile kan???hahahah~

p/s: esok2 aku bagi tgok pic2 tue...

Friday, July 31, 2009

aku windu dak kecik ni...



Just wanna tO say....aku windukan pUtriiiiiiiiiiiiiiiiiii.....
aKak winDu putRi..nakmO nakaL2 kat SabaH..

wlauPom aku x leh plOp dia...
sOmbdy akan tLong aku pLop dia...

aKu pom windu Sombody tu Gak!!!
she's Cute..nauGhty...alweS maKe peOple heppy...

sOmbody....iF u miss me..huG putRi...i not alweS be wiF u...


Tuesday, July 28, 2009

Letih + nantOk + maLas



<<<----------- i LOve SleeP




ari ni sptye xde kelas..tapi de klass ganti biOrctOr....

baLik2 melaraM JJ...Jalan2 baU papa wOtie...lama x mOm...eLi la 1...

then alIk....ciapkaN poLLution pe yg patt...nOw Finish!!!!!!!!!!!!!


now..Jejak kaSeh Jap dgaN daK2 kC--dgaN si peaH+GinCu..

miShhh theM very muCh!!!!

now feeL sleepy....maLs..smua de..

sO...papai...ZZZzzzzzzzZ~~

<<<<<<<------ cute x aku tdoW???

Sunday, July 26, 2009

aLieN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

teriNgat biG aPPLe......

(mukaN yg niE!!!!!!!!!!!!)


(mEnCuci maTa...)

(menCuci muLut..nyuM2)

trInGat supvSor akU.....

akU nak aLieN.........naK!!!!!!!!!!!!!!!!!!

saPe nak Gi eLi tOk akU???

akU baGi 20seN...


tup tAp tuP taP



akhIr2 ni ramai gile nak tunanG..kaweN..

salaH sowanG membe akU..ya2..1/8...semOga bahaGia..kekaL hinGGa uJung nyawA..

akU bile aGie??<~~ pertanYaaN BAI/CHUPIE smlaM...

paS wat kenDuri cikit....

aku: tauN lepaS aKu daH tunanG

bai: tu CinCin tue...

ChupiE:oOoo... cinCin 3 berLiaN ( jelinG2 kat Jari aKu)

3 berLiaN meaNs------I LOVE YOU!!!!

aku: tauN depaN tunanG laGie..

ChupiE: CinciN 5 berLiaN

5 berLiaN meaNs----- I LOVE YOU SO MUCH!!!!





saPe nak baGi akU Cincin 5 berLian tue???


Tuesday, July 14, 2009

~haRi yaNg meMenatKaN~


huhuhuh~
ari nie mmG penat..penat2...(mcm upin ipin laK) manyak kje aku wat ari nIe...
mendaKi bukit FKKKSA bersama BLUDAT aku yg tercyG..
settle kat admin..g kelas..ingat dah xde kelas...hak3~
then gaP tgahari tue kuO...settle bende2 lain laK..isK3..bZ kalahkaN menteri taw..
then smbung kelas aLik...
balik je kelas..sOlat n akU capai anak kuNci BLUDAT aku yg tercyg.. akU aJak khaLy basuh moto dia gaK..
So skrg BLUDAT n RED-C (motoR khaLy nyeR) tgah di selimut..
setelah petanG tu di sental2..di toyoh2..akhirnye berSinar..lip lap2...
skrang dah puaS ati...BLUDAT n RED-C dah lawa....


YESSSss!!!!!!!!!!! akU xde keLAS esOk!!!!!!

p/s: piC BLUDAT n RED-C nnti xsempat snaP tadik..sOb3~ kalau saPe tGok mesti kata antO kedai..hak3~

Saturday, July 11, 2009

~SeLamat tinGgaL keLantaN~


mlm nie akU akan bertOlak ke selatan...mesti ke perGi???
jawapannye YA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

dengan azaM (mukan nama azaM) baRu..aku akan mulakan seM baRu ini...
semaNgat baRu...smUa baRu..(ye ke??) doakaN akU semUa....
YA ALLAH...berkatilah hambamu ini...yang akan berJuang menuntut iLmu di UTM...
permudahkaNlaH segala urusaNku...dan Juga sahabat2 akU...AMIN...-nie tempat akU neK baS-


Friday, July 10, 2009

~kenaPa..kenaPa..kenaPa?????~


arGhhhhhhhhh~
aku benCi2 bendahaRi..kenapa la..everY seM mCm nie...alwEs make me trOuble...
now..starT this time..this hOurs..this minuteS..this secOnds...
my hope only..WET AKU MASUK!!!!!!!!!!!!!!!!!!

janGan la PotonG pe2 laGie..orG len smua dah maSuk!!!!!
akU jew lOm...
kaSihanilah akU...


tu paSal wet..ni paSal membe akU lak...

membe akU..daK sKK..YANA...
dia sakit..sakit barah paru2..
skrg tgah kimoterapi...
akU doakan dia cepat sembuh..
YANA..kamu jangan putus asa..
berusaha2..
tabahkanlah hati mu..sesungguhnya ALLAH menyayangimu..
dengan itulah dia mengujimu...



Friday, July 3, 2009

~lOve tHiS feeL~

Alhamdulillah...Syukur kehadrat ILAHI...
tu bende yg pertama leh aku ucapkan smlm...
wlaupun ms tu aku rasa mcm aku mimpi, tapi bende sbnarnya betul..kenyataaN..
dan bende tu wat aku akan semangat...hepi..gembira n bahagia..
yg pentng ati aku berbunga2 riang..dan..aku hepi..hepi sngat2...

kepada si DIA, tQ wat aku rasa mcm nie..
i'm reaLLy apriaCte this..
hOpe u tOo..
semoga hubungan kite berkekalan smpai ke akhir hayat..
dan dirahmati oleh ALLAH SWT..AMIN....

doakaN kaMI...
semoGa kaLian Juga sntiaSa gembiRa n bahaGia..

p/s: besT oF luCk kepada sesiaPa yg akan muLakan study kembaLi...

Monday, June 29, 2009

~uJUng minGGu yG menyediHkaN~


wHy my weeKenD is sOoooOOo baD???so Sad??u knOw y?? let me stOry abot it!!

adik aku dah go go go perak..lagi 2 months (maybe) aku leh jumpe dia lagi..kangen bangat aku sama adik aku wlaupun baru 3 ari x jumpe..mishhhHh U my sis..what eber aku doakan dia Berjaya di sana..gembira..sehat..amin…

so nak ilang rasa sediH aku nie, aku update blog aku nie..now, I wanna story abot my journey to perak n back to my hometown..kitaorg bertolak slpas solat jumaat, jam 3ptg n tiba d kelntan pd ahad 10.45 mlm..

smpai kat UiTM tu hampr kul 11 mlm.aku tgok dlu UiTM Seri Iskandar..tapi x leh lawan my lobely UTM..hek3~ then gie umah sdara akU kat lumut…esok tue dftar adik aku, dia dtempatkan kat blok MELATI, 200106..then kitaorg gi jalan2 iPOh..dalam kul 2 lebeh kitaorg anta adik aku n bertolak ke umah sdara aku…tiba di umah dalam kul 11 mlm kot..


ni antaRa piC yg akU sempat snaP..


video

ni videO kat sawaH paDi yg lapanG..tenanG jew..

niE piC kat GriK..kaBUs yg tebaL..comeL!!

ni spupu kemBoo akU..iwaN n payiE

xsampai beberaPa JAm jaLan..spupu akU nie dah ZzZz~

niE piC banGUnaN pentadbiraN UiTM..xlawa kaN?


niE piC tasiK banDinG belaH petanG lawa....

ni de aCCident kat Grik..xsempat snaP lawO2..my daD bawak mcm naK raCing..

::blueberryriz s0ng::